×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح صندوق امانت بانک ملی ویژه شهروندان شاهین شهری

افتتاح صندوق امانت بانک ملی ویژه شهروندان شاهین شهری مطلبی که در همایش پیشگیری از وقوع سرقت منازل در سالن بهار عنوان شد.

سرهنگ حاتمی کارشناس نیروی انتظامی در همایش پیشگیری از وقوع سرقت منازل گفت: پدیده های نابهنجار اجتماعی که حاصل معضلات، نارسایی و تغییرات اجتماعی و مشکلات جامعه است که به تناسب تکنولوژی و علم وفناوری متفاوت می شود  و لازم است که ضمن اعمال سیاست های کیفری مجازات بازدارنده از سوی نیروی انتظامی و قوه قضاییه صورت گیرد و مردم هم کمک کنند .

حاتمی افزود: زمینه وبروز سرقت دلیل مادی ،روانی و اجتماعی دارد ، افرادی هستند که به دلیل کمبود های عاطفی بصورت عقده ی درونی به سرقت  روی می  آورد و باید گفت برخی سرقت ها در شاهین شهر اهمیت خاص دارد مثل سرقت منزل بعنوان محلی امن که وقتی مورد تعرض قرار می گیرد حریم خصوصی افراد مورد تعرض قرار می گیرد احساس ناامنی می کند و تا سالهای سال در ذهن افراد می ماند.

وی شیوه و شگردهای سرقت را تشریح کرد و ادامه داد: سرقت ها بصورت گروهی انجام می شود ، در حد سه الی ۴ نفر و سرقت منزل در شاهین شهر  توسط سارقان  ساکن برون استان انجام می شود و عمده سرقتها طلا و جواهرات و اخیرا گوشت و محتویات داخل یخچال هم می برند موقع سرقت دستگاه های طلایاب دارند و بسرعت اقدام به سرقت طلا می کنند.

این کارشناس نیروی انتظامی ، ورود سارق از طریق درب و پشت بام و تخریب و جک اندازی پنجره ها  صورت می گیرد  پس حتی برای چند دقیقه خروج از منزل ، درب ها را قفل کنیم ، اعتماد بی جا نکنیم و زمینه حضور افراد ناشناس را فراهم ننماییم .الان سارق ها گاو صندوق را کلا می برند  والان خوشبختانه صندوق امانت در بانک ملی شاهین شهر افتتاح شده و شهروندان می توانند از این امکان استفاده کنند .

حاتمی توصیه کرد :منازل را به دوربین مدار بسته تجهیز کنید پرسه زنی افراد محیط پیرامون را دقت کنید استفاده از آیفون تصویری مناسب است  و در موارد متعددی سارقان بوسیله دوربین مداربسته و آیفون تصویری دستگیر شدند در تمام موارد باید خودمان از کارتخوان استفاده ورمز وارد کنیم که امکان کپی و سو استفاده از حساب مالی نباشد.

در این همایش که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر ، فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه ، نیروی انتظامی و مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهر برگزار شد حدود ۱۰۰ نفر شرکت داشتند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false