×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سهیم بودن ۳۶ دستگاه و نهاد در امر ترافیک

سرگرد سلیمانی در اولین جلسه هم اندیشی کمیته فرهنگ شهروندی با محوریت موضوع فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث رانندگی مهندسی ترافیک ، اعمال قانون و آموزش و فرهنگ سازی را سه ضلع اصلی ترافیک عنوان کرد و گفت: ۳۶ دستگاه و نهاد در امر ترافیک سهیم هستند و همگی باید در کنار هم و هماهنگ عمل نماییم تا به ترافیکی روان و ایمن دست پیدا کنیم.

وی آموزش و فرهنگ سازی را مهم ترین عامل در بازدارندگی برشمرد و ادامه داد: ارسال پیامک ، استفاده از گروه های مستند ساز و بکارگیری نحوه های مختلف تبلیغات می تواند آموزش های لازم را به شهروندان ارائه دهد که در نهایت موجب سلامت مردم می شود و استفاده از تجهیزات روز همچون خودروهای هوشمند برای اعمال قانون می تواند این امر را تسهیل و سرعت عملکرد را بیشتر کند.

سرگرد سلیمانی اظهار داشت : براساس وظیفه و مأموریت سازمانی با نصب سرعتکاه های غیراستاندارد مقابله نموده و اجازه نخواهیم داد به خودروها و سرنشینان آسیبی برسد ضمناً ایشان از عملکرد مثبت معاونت محترم عمران شهرداری شاهین شهر دفاع و آن را مناسب ارزیابی و خاطر نشان کرد حوزه مربوطه استانداردهای لازم را رعایت و در این زمینه در استان و حتی کشور شاخص می باشد.

استفاده از پارک ترافیک در امر آموزش به کودکان و آمادگی برای حضور در نشست های شهروندی و تجمعات مختلف سازمان و آموزش مستقیم به شهروندان از دیگر موارد مطرح شده از سوی رئیس پلیس راهور شهرستان بود.

سعید اکرم خانی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری نیز با اعلام مشکلات ترافیکی برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان عنوان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به استفاده از این خدمات اقدام موثر در کاهش معضل ترافیک است که نیاز به تامین زیرساخت های لازم و آموزش های مستمر دارد.

وی دغدغه امروز خدمات رسانی به شهروندان را توقف خودروها در ایستگاه های اتوبوس دانست و ادامه داد: با توجه به کم بودن عرض معابر خیابان های شاهین شهر به ویژه در بلوارهای عطار و شهید بهشتی در صورت پارک یا توقف خودرو در ایستگاه اتوبوس و عدم امکان پهلو گرفتن اتوبوس در ایستگاه ها ، شریان حرکتی در این معابر بسته می شود و موجب کندی حمل و نقل و از سوی دیگر می تواند موجب آسیب و یا خسارت به سایر شهروندان و کندی حرکت دستگاه های امداد رسان گردد و لازم است این اطلاعات به شهروندان منتقل و ضمن استانداردسازی ایستگاه های اتوبوس و نصب علائم ترافیکی درخصوص آموزش های موثر و مستمر در این زمینه اقدام شود.

اکرم خانی آمادگی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری برای در اختیار قرار دادن ایستگاه ها و بدنه اتوبوس ها و فضاهای داخلی اتوبوس به منظور اطلاع رسانی را عنوان کرد.

پیروز حاجیان معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نیز بر لزوم استفاده از تمام ابزارهای اطلاع رسانی همچون سازه های تبلیغات شهری ، استفاده از فضای مجازی و حضور کارشناسان پلیس راهور برای بهره برداری از نشست های مختلف در سازمان تاکید کرد.

مهدی مظاهری مدیر طرح و برنامه سازمان هم عنوان کرد دوره های آموزشی در برنامه های سال آتی سازمان پیش بینی خواهد شد و تمام ظرفیت های موجود همراه با زبان هنر و طنز بکارگرفته می شود.

نادری رئیس اداره عمران در این جلسه بر استفاده از بدنه های اتوبوس و سازه های شهری تاکید کرد و گفت: عدم استفاده از امکانات شهری همچون پل عابر پیاده و یا معابر عابر پیاده توسط شهروندان و عدم توجه رانندگان به سرعت مطمئنه موجب افزایش خطر و حوادث در شهر شده است و بالطبع مجبور به نصب سرعتکاه های متعدد در سطح شهر شده ایم ولی بر استاندارد و کیفیت آن ها تاکید و نظارت کامل داریم و به رانندگان اطمینان می دهیم در صورت رعایت سرعت مجاز هیچ آسیبی به خودروها وارد نمی شود.

در پایان این جلسه جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بیانات و موارد مطرح شده را به شرح زیر جمع بندی نمود.

  1. مقرر گردید کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغی ( اعم از پوستر ، بنر ، فضاهای مجازی ، بدنه اتوبوس ها و … ) در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات موثر در سطح شهر برنامه ریزی و اقدام نماید.
  2. مقرر گردید توسط پلیس راهور مشکلات و اولویت ها شناسایی ، دسته بندی و محتوای لازم تهیه شود.
  3. مقرر شد کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر برنامه ریزی و تدابیر لازم را در خصوص آموزش های عمومی به ویژه برای کودکان ، نوجوانان و جوانان انجام و نیز در این خصوص هماهنگی های لازم را با سایر سازمان ها بالاخص آموزش و پرورش و اداره بهزیستی معمول نماید.
  4. مقرر شد از طرف کمیته فرهنگ شهروندی با هماهنگی آموزش و پرورش طرح همیاران پلیس پیگیری و اجرایی شود.
  5. با توجه به اهمیت راه اندازی و بهره برداری موثر از پارک ترافیک واقع در کمپینگ ، مقرر شد از طرف سازمان هماهنگی های لازم با سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری و معاونت های عمران و خدمات شهر شهرداری انجام و از ظرفیت محل مذکور و نیز پارک ترافیک اطراف فرهنگسرای شهروند استفاده شود.
  6. مقرر شد از طریق معاونت عمران ضمن هماهنگی های لازم با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص اعتبار تجهیزات مورد نیاز پلیس راهور و نصب دوربین های کنترل ترافیک تدبیر و انجام شود.
  7. مقرر شد از ظرفیت های هنری شهر توسط کمیته فرهنگ شهروندی به خصوص نمایش و فیلم و کلیپ های آموزشی حداکثر استفاده شود.
  8. مقرر شد در خصوص تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده برنامه ریزی و با هماهنگی کمیته فوق اقدام گردد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false