×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم در شاهین شهر

مهدی غراب دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با اشاره به اینکه خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی از باز تولید تئوری های فلسفه سیاسی مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب هدف اصلی برگزاری این همایش است گفت:  تمدن سازی بدون مباحث فلسفی و حکمت نمی شود ، لذا لزوم آشنایی مسؤولان و دست اندرکاران نظام با مباحث فلسفی و حکمتی انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر انقلاب لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شاهین شهر در این همایش گفت: ۴۱ سال پیش در چنین روزی ، بزرگترین استقبال تاریخی ، از بزرگترین رهبر کاریزماتیک جهان صورت گرفت.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه هر نظامی بر پایه فلسفه سیاسی خود بر اقناع و افکار عمومی استوار است، افزود: انقلاب در هر جامعه به معنای زوال و فروپاشی یک فلسفه سیاسی و غلبه و جایگزینی فلسفه دیگر است که دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی حاصل تفاوت فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی با اکثر قدرت‌های جهان است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان نیز در این همایش اظهار داشت: خسران یا خسارت به معنای از دست دادن کامل است و همه انسان‌ها سرمایه عمرشان را از دست می‌دهند مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده و دیگران را به عمل صالح سفارش کنند .

امام جمعه اصفهان خروش مردم ایران در برابر استبداد حاکم را نشانه ایمان دانست و افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران ، در سایه ایمان به خدا و اسلام محقق شد و طاغوت را از کشور راند و دست ایادی استکبار و طاغوتیان را از کشور و منافع ملی کوتاه کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌ در زمینه علمی و ارائه خدمات اجتماعی گفت: آمار ۹۸ درصدی رشد سطح سواد و تعداد باسوادان کشور ، در مقایسه با دوران پیش از انقلاب با آمار ۴۸ درصد و همچنین حرکت رو به جلو ۱۱ برابری کشور از نظر علمی نسبت به پیش از انقلاب تبیین کننده گام اول انقلاب در جمهوری اسلامی است.

آیت الله طباطبایی نژاد ، بر تحقق عدالت اجتماعی در گام دوم انقلاب تأکید و خاطرنشان کرد: در دوران پیش از انقلاب ۴۸ درصد مردم در فقر مطلق به سر می‌بردند که در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها ، مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی که جمهوری اسلامی تاکنون از سرگذرانده اکنون ۹.۹ درصد فقر مطلق و فقیر در جامعه وجود دارد. در زمان جنگ تحمیلی دشمنان و استکبار جهانی نگران خرید اسلحه توسط ایران از دیگر کشورها بودند ، اما اکنون نگران فروش اسلحه توسط ایران به دیگر کشورها هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که انقلاب را انفجار نور دانستند ، افزود: تمدن اسلامی گام سوم انقلاب با سیطره اسلام ناب محمدی بر همه کشورها است و تنها با تقوا ، وحدت ، استقامت ، همگرایی و مقابله قاطعانه با دشمنان ممکن می‌شود.

دکتر علیرضا صدرا استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتر نجف لک زایی استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این همایش به تبیین فلسفه سیاسی انقلاب پرداختند. همچنین رونمایی از کتاب امنیت متعالیه نوشته دکتر نجف لک زایی ،  نواختن زنگ انقلاب و اجرای سرود از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false