×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
هادی ترکاشوند قهرمان ، مربی و داور شاهین شهری تکواندو

شاهین شهر در رشته ورزشی تکواندو ستاره دار استان اصفهان است و تاکنون توانسته قهرمانان بسیار زیادی همچون سجاد مردانی را در این حوزه پرورش دهد.

هادی ترکاشوند یکی از قهرمانان این رشته است که ورزشکاران زیادی را پرورش داده ، به همین جهت با ایشان به گفتگو نشستیم .

خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه سنی به این رشته علاقمند شدید؟

هادی ترکاشوند هستم متولد سال ۱۳۳۵ و از ۱۴ سالگی ورزش را در دبيرستان با رشته های پرتاب وزنه ، دو و میدانی دوی سرعت شروع كردم .

تحصيلات آكادميك بنده فوق ديپلم رشته تربيت بدنی ، تحصيلات نظامی كاردانی زبان انگيسی ، سر متخصص تعمير وسائل پرنده(هلي كوپتر)

سال ٥٣ وارد نيروهای ويژه هوابرد كلاه سبزها شدم در آنجا از طريق استاد بزرگ آذرپاد با رشته تكواندو كه ابتدا با نام كاراته كره ای معرفی شد آشنا شدم. بعد از مدت كوتاهی به يگان تازه تأسيس هوانيروز منتقل شدم. فشردگی دوره هاي نظامی باعث شد من طولانی از اين ورزش فاصله بگيرم و به رشته های نظامی از قبيل تيراندازی ، پنج گانه نظامی ، آمادگی جسمانی نظامی ، وزنه برداری و رشته های دو و ميدانی روی بياورم  و از سال ٥٨ كه ساكن شاهين شهر شدم زير نظر استاد معينی بنيانگذار تكواندوی شاهين شهر مجدداً تكواندو را شروع كردم و تاكنون بدون وقفه به تمرين ادامه داده ام.

اکنون بازنشسته ارتش جمهوري اسلامی ایران و در حال حاضر مربی تكواندو هستم همچنين به عنوان داور ، مدرس و ممتحن فدراسيون تكواندو در سطح كشور و در بخش داوری فعاليت برون مرزی هم دارم.

تا قبل از بازنشستگی عمده فعاليت ها منحصر به رويدادها در سطح نيروهای مسلح می شد اما يك سال بعد از بازنشستگی در انتخابی تيم ملی پومسه شركت نمودم كه با كسب مقام اول وارد تيم ملی شدم.

از سال ٨٥ تا كنون همه ساله عنوان قهرمانی و بعضی از سال ها نايب قهرمانی كشور را به دست آورده ام . اولين مدال برون مرزي سال ٢٠٠٨ قهرماني جهان آنكارا تركيه  بود كه موفق به كسب مدال نقره شدم.

سال های ٢٠٠٩ مصر و ٢٠١٠ ازبكستان ، ٢٠١١ روسيه اين مقام را تكرار كردم و موفق به كسب مدال نقره شدم و در سال ٢٠١٤ قهرمانی آسيا موفق به كسب مدال طلا شدم . ۴ سال به عنوان داور برگزيده كشور انتخاب شده ام و در سال ٢٠١٨ مسابقات اوپن اروپا در كشور بلژيك به عنوان داور برگزيده بين ٦٠ داور از سراسر جهان انتخاب شدم.

چه تعداد شاگرد پرورش دادید و چه مسابقاتی پیش رو دارید؟

تا كنون حدود ٢٥٠٠ نفر شاگرد پرورش داده ام كه تعدادی از آنان به عنوان مربی و داور در سطح كشور مشغول فعاليت هستند.

مسابقات پيش رو امسال ٢٠٢٠ قهرمانی آسيا لبنان و جهانی دانمارك بود كه به علت شيوع ويروس كرونا لغو شده و به نيمه دوم سال موكول شده است.

چه توصيه ای  به خانواده ها دارید؟

فرزندان خود را با توجه به استعداد و علاقه شان به سوی يكی از رشته های ورزشی سوق دهند چون ورزش بهترين ابزار برای پيشگیری از بزه كاري های اجتماعی است همچنين تضمين كننده سلامتی روح و جسم است. بهترين سن برای شروع ورزش تكواندو حدود ٦ الی ٧ سالگی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false