×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
موزه ها برای برابری ، تنوع و فراگیری

موزه ها  هم در ابعاد ، اندازه ، موضوع و محتوا  بی نهایت متنوع هستند.

نادعلی آزادی فر موسس و مدیر موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با اشاره به ۲۹ اردیبهشت روزجهانی موزه با شعار ( موزه ها برای برابری ، تنوع و فراگیری ) و آغاز هفته میراث فرهنگی به تشریح شعار روز جهانی موزه پرداخت و گفت: موزه ها بی نهایت متنوع هستند هم در ابعاد و اندازه هم در موضوع و محتوا و مخاطب و حتی نوع بیان این تنوع در ابعاد مختلف موزه ها فرصت های برابری برای طرح گفتمان های متنوع در خصوص اقوام ، ملیت ها و حتی مذاهب متفاوت بوجود آورده که ماحصل این تفاوت و جهان شمولی نوعی برابری برای همه انسانهای چهارگوشه زمین است . هرچه جهان را از دریچه موزه ها به نظاره می نشینیم بیشتر پی می بریم که جهان بینی ما فقط یک دیدگاه از بین هزاران دیدگاه دیگر است.

آزادی فر در ادامه به بیان عملکرد یکساله خود پرداخت و گفت: طی یکسال گذشته با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان تعامل داشتیم همچنین حدود نه هزار نفر از عموم مردم در این مدت از موزه بازدید کرده اند.

وی ادامه داد: تا کنون ۵ نفر از دانشجویان دوره دکتری از آثار نسخ خطی و ۱۳ نفر برای پایان نامه خود از این آثار استفاده کردند.

آزادی فر با اشاره به اینکه ۸ هزار و پانصد نفر در قالب اردوهای دانش آموزی از این موزه بازدید کرده اند افزود: بیش از ۱۴۰۰ نفر از کودکان پیش دبستانی بهزیستی و مدارس استثنایی استان اصفهان از این موزه بازدید کرده اند.

مسئول موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر ادامه داد: در این مدت ۴ هزار برگ بروشور آموزشی بین بازدیدکنندگان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان می توانند موزه شاهین شهر را در خانه از طریق فضای مجازی بازدید کنند افزود: با ورود ویروس کرونا این موزه تعطیل شده اما درهای موزه در فضای مجازی باز شده تا همه مردم وطن دوست بتوانند اشیا و آثار فرهنگ و تمدن نیاکان خود را مشاهده کنند و با نحوه کار و زندگی و آداب و رسوم و سبک زندگی گذشتگان آشنا شوند.

 کانال اطلاع رسانی موزه مردم شناسی شاهین شهر در فضای مجازی:   museumshahinshahr@

سایت موزه مردم شناسی شاهین شهر:   www.museum-shahin.ir

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false