×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حافظ قله بی‌بدیل در غزل فارسی و ناخدای شعر است

وی با اشاره به اینکه در همه‌جای دنیا به شاعران شان افتخار می‌کنند افزود: شعر یکی از فراگیرترین هنرهای جهانی‌ است که در دنیای هنرِ زبانی اتفاق می‌افتد و این خاصیت را دارد که تصویر ، احساس و موسیقی را محاصره و دنیای انسان را تنگ یا گسترده کند و مخاطبان از اشعار شاعران ، اندیشه ، شادی ، ناراحتی و آرامش را دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه انسان مورد نظر حافظ فراتر از انسان و ابر انسانی‌ است که نقش جانشین خدا را در زمین دارد ، اظهار داشت: اشعار او نشان می‌دهد انسان حالت‌های مختلف دارد و او کسی‌ است که بزرگترین گناهان را در ناامیدی و مردم‌آزاری می‌بیند. بیش از ۶۵۰ سال از مرگ حافظ می‌گذرد، اما وقتی وارد دنیای حافظ می‌شویم حس می‌کنیم از زبان ما سخن می‌گوید. سخن یا شعر نیکو آن است که چون خوانده شود همگان بپسندند و خاصان تحسین کنند.

دکتر نصراصفهانی در بخشی از بیانات خود به اهمیت و تاثیر هنر بر روح انسان پرداخته و اضافه کرد: هنر ، رسیدن به جلوه برتر حیات است که حس و نگاه انسان را در لحظه تغییر می‌دهد. موسیقی ، نقاشی ، هنر تجسم و زبان ، کام انسان و دنیا را عوض می‌کند و شناخت بین ارتباط انسان و باورها را معنادار می‌کند ، کلمات می‌توانند انسان‌ها را به پرواز دربیاورند.

وی در پایان با بیان شعری ماندگار از حافظ گفت: حافظ در بدترین شرایط دنیا می‌کوشید تا شادمانی ، عشق و مهرورزی را تزریق کند و یاد بدهد می‌توان با کمترین امکانات شاد بود و دوست داشتن را زندگی کرد.

نبود نقش دو عالم که رنگ اُلفَت بود     زمانه طرح محبت نه این زمان انداخت

خوانش و شرح اشعاری از حافظ توسط نادر مظفر مدرس کلاس حافظ خوانی فرهنگسرای اشراق ، اجرای تصنیف هایی از غزلیات حافظ توسط گروه موسیقی اصیل ایرانی و پخش کلیپ هایی از حافظ شیرازی ، دیگر برنامه های این مراسم بود.

لازم به ذکر است در این آیین که باحضور گل جهان شکرزاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر ، جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر و علاقه‌مندان و اهالی شعر و ادب شاهین‌شهر به همت فرهنگسرای اشراق در تالار بهار نگارستان برگزار شد ،  با اهدای لوح تقدیر از تلاش ها و زحمات نادر مظفر در برگزاری کلاس حافظ خوانی فرهنگسرای اشراق تجلیل به عمل آمد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false