×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شاهین شهر ظرفیت و قابلیت یک شهر هوشمند را در استان اصفهان داراست

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در آیین معارفه شهردار شاهین شهر که در تالار شیخ بهایی شهر برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: به حمدالله شاهین شهر با توجه به بافت جمعیتی و وجود اقوام مختلف و نیز به علت ظرفیت های مناسب همواره در معادلات سیاسی،فرهنگی و اجتماعی در استان مورد توجه خاص بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شاهین شهر با توجه به نوساز بودن و سبک زندگی در آن ، پذیرش اجرای زمینه ها و ایده های جدید به خصوص قابلیت یک شهر هوشمند کامل را در خود دارد.

زینلیان همچنین رشد و توسعه همه جانبه ، استفاده بهینه از منابع انسانی و تولید خلاقانه در شاهین شهر را درسایه امنیت سرمایه گذاری و امنیت مدیریتی قلمداد نمود و گفت: ان شاء الله همه بتوانیم به دور از مسائل حاشیه ای با وحدت و همدلی برای ایران کوچک یعنی شاهین شهر پشقدم گردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی شهرداری شاهین شهر در بخشی از سخنان خود شهرداری را یک نهاد عمومی و حاکمیتی عنوان نمود و افزود: از آنجایی که این نهاد بیشترین تعامل را با شهروندان یک شهر دارد بنابراین برای خدمات رسانی مطلوب تر به مردم عزیز باید یک نگاه ویژه ای به آن گردد.

زینلیان پاکدستی ، مدیریت جهادی و کارآمدی را از جمله خصوصیات سعید ابریشمی راد شهردار جدید برشمرد و تصریح نمود: ان شاء الله شهردار بتواند پرتوان ، یک دل و یک صدا در کنار سایر مدیران شهر برای شهروندان فهیم شهر مؤثر و کارآمد باشد.

سید محمد رضا کاظمی طباء سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین شهرومیمه نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: شهروندان ارجمند شهر از ما انتظارات به حقی دارند که ما به عنوان خادمان آنها وظیفه داریم در راستای حل مشکلاتشان تلاش و کوشش شبانه روزی نماییم.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شهرداریها اشاره نمود و افزود: از جمله خواسته های معظم له از شهرداری ها عبارتنداز: ایجاد بسترهای فرهنگی در مراکز فرهنگی و استفاده از ظرفیت های بالای فرهنگی، تعامل دوسویه شهرداری ها و دولت، ایجاد فضاهای ورزشی در سطح شهر، گسترش ناوگان حمل و نقل و مترو، ایجاد فضاهای سبز و بوستانها در نقاط مختلف شهر.

فرماندار شهرستان شاهین شهرومیمه همچنین عدالت محوری، گسترش روحیه جهادی و فرهنگی کار و تلاش،تأکید بر کارهای علمی و خرد جمعی،مشارکت مردم و نخبگان در اداره شهر،مبارزه جدی با فساد اداری و مالی،توجه به مساجد ،حسینیه ها و حوزه های علمیه،شفافیت و قانون مداری و هماهنگی و همدلی با اعضای شورای اسلامی را انتظارات رهبر معظم انقلاب از شهرداران برشمرد و گفت: ان شاء الله نصب العین قرار دادن سخنان ایشان چراغ راه همه خدمت گذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

کاظمی طباء در ادامه به بخشی از مسائل و مشکلات شهری شاهین شهر اشاره نمود و گفت: ان شاء الله با ورود شهردار جدید و همکاری و مساعدت دیگر مسؤولان، شاهد مدیریت و حل مشکلات در شهر باشیم.

بهرام عمویی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در ابتدای آیین معارفه شهردار شاهین شهر با عرض تسلیت شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) و گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و نیز عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به همه میهمانان حاضر در مراسم گفت: به حمدالله اعضای شورای اسلامی دوره ششم با یک عزم جهادی و با هدف خدمت به خلق خدا و شهروندان عزیز شهر برای رفع مشکلات و ایجاد آسایش آنان همواره در تلاش هستند.

وی در ادامه به اختیارات محدود شورای اسلامی اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: برای خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به شهروندان فهیم شهر می طلبد دایره اختیارات قانونی شورا افزایش یابد.

عمویی همه مردم را ولی نعمتان جامعه قلمداد نمود و افزود: در این راستا باید تا حد ممکن و توان مشکلات عزیزان را مرتفع یا مدیریت نماییم و هیچگاه دست رد به سینه آنان نزنیم.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در بخشی از سخنان خود به محدود جغرافیایی شاهین شهر اشاره نمود و گفت: علی رغم وجود صنایع و شهرک های صنعتی بزرگ در شهر ولی متأسفانه ارزش های افزوده آنان به صورت منطقی صرف و هزینه این شهر نمی گردد که از مسؤولان استانی و کشور تقاضا داریم نسبت به حل این مشکل یاری گر ما باشند.

وی همچنین تصریح نمود: همه ما موافق توسعه و مدیریت شهری هستیم ولی این مهم تنها در سایه همکاری سایر ادارات، ارگانها و نهادهای مختلف امکان پذیر است که ان شاء الله ما به عنوان خادمان قسم خورده شهروندان عزیزمان بتوانیم خدمت گذار صدیقی برای آنان باشیم.

عمویی در پایان شهردار جدید شاهین شهر را مدیری توانا، کارآمد و با تجربه عنوان نمود و گفت: ان شاء الله با ورود ایشان فصل جدیدی در شهر و شهرداری ایجاد گردد.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر به عنوان آخرین سخنران در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها ، شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش گفت: در ابتدا لازم می دانم از تشریف فرمایی همه میهمانان که از راه های دور و نزدیک در جلسه حضور بهم رسانده اند تشکر ویژه نمایم.

وی در ادامه اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق مجدد برای خدمت گذاری به شهروندان خوب،شریف و فرهیخته در شهر متمدن و زیبای شاهین شهر را در کسوت دیگر به بنده عنایت نمود.

ابریشمی راد همچنین گفت: از اعضای شورای اسلامی شاهین شهر که به بنده اعتماد نموده و این مسؤولیت خطیر را در شرایط حساس به حقیر واگذار نموده اند قدردانی می نمایم چراکه دشمنان قسم خورده به این مملکت برای اعمال فشار و تضعیف نظام از هر راهی وارد می گردند بنابراین پذیرش مسؤولیت در این دوران و حصول نتیجه کار سختی خواهد بود.

شهردار جدید شاهین شهر به اهمیت و نقش مدیریت شهری در تدوین و تحقق مفهوم توسعه اشاره نمود و اظهار داشت: از آنجایی که هشتاد درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند بنابراین برای توسعه کشور باید شهرها توسعه یابند که توسعه شهر ها نیز در گرو ارتقاء شاخصه های کیفی زندگی و جلب رضایت مندی و در نهایت تقویت ثبات و اقتدار نظام حاکمیتی است.

وی گفت: برای اعمال مدیریت صحیح شهری باید جان شهر که برگرفته از رفتار اجتماعی مردمان ساکن در آن است و اعتقادات، آداب و رسوم و روابط اجتماعی آنان عمیقا” درک شود.

ابریشمی راد بهترین نظام برنامه ریزی شهری را برنامه ریزی مشارکتی عنوان نمود و افزود: در تمام دنیای متمدن و مترقی این تجربه ثابت شده است که اگر برای مردم برنامه ای تنظیم شود باید آنان حضور مؤثر و مشارکت کاملا جدی در تدوین برنامه ها داشته باشند تا نسبت به آن برنامه احساس تعلق نمایند.

شهردار جدید شاهین شهر تصریح نمود: ان شاء الله نخستین اقدام بنده توسعه ظرفیت های اجتماعی است؛ باید ظرفیت های اجتماعی که احساس تعلق به این شهر را دارند در حوزه اداره شهر متبلور گردند.

وی خاطر نشان ساخت: برنامه مشارکتی با حضور مؤثر مردم یعنی اینکه در تمام مراحل نیاز سنجی، امکان سنجی،اولویت بندی و تخصیص منابع، بخش های مختلف فرهیخته جامعه حضور داشته باشند که این مهم قطعا” مزایای مهمی را به دنبال خواهد داشت.

ابریشمی راد یادآور گردید: این سبک مدیریتی شهرداری را از یک نهاد صرف خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل خواهد نمود.

وی همچنین گفت: منابع در اختیار شهرداری به عنوان اموال بیت المال در اختیار ماست که باید به درستی ازآن استفاده نموده و در این راستا ضروری است برای هر اقدامی که انجام می دهیم با توجه به منابع محدود بهترین کار ممکن را انجام دهیم.

شهردار جدید شاهین شهر با بیان اینکه اگر ما مسیر خدمتی را اشتباه برویم با هر سرعتی که حرکت نماییم از هدف دور می شویم عنوان نمود: قطعا” در یک دوره مدیریتی تمام مشکلات مرتفع نمی گردد ولی اگر دست یاری که بنده به سوی شهروندان و مسؤولان عزیز دراز نمودم به گرمی فشرده شود مسیری فراهم خواهد گردید که در آینده ما را به مقصود اصلی خواهد رساند.

وی همچنین گفت: ان شاء الله با توکل به خداوند متعال، پشتوانه حمایت و همفکری شهروندان فهیم و همیاری و مساعدت همه مسؤولان دلسوز مشکلات را یکی پس از دیگری حل می نماییم چراکه شهردار به تنهایی در تحقق برنامه های خود نمی تواند موفق باشد.

ابریشمی راد در ادامه به اصل اعتماد مردم نسبت به شهرداری اشاره نمود و گفت: ان شاء الله بنده و همه همکاران پرتلاشم در شهرداری با الزام به اصل صداقت، رعایت قانون،پرهیز از بی عدالتی،رعایت اصل شفافیت،پاسخگویی،مردم داری و تلاش شبانه روزی بتوانیم در تحقق این اصل جهد و کوشش نماییم.

شهردار جدید شاهین شهر همچنین از زحمات همه شهرداران سابق شاهین شهر تشکر نمود و سخنان خود را با این مطلع شعر به پایان برد که در این شرایط سخت و حساس ” چیزی شبیه معجزه با عشق ممکن می شود.”

شایان ذکر است در این آیین با حکم سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان ” سعید ابریشمی راد ” به عنوان شهردار شاهین شهر منصوب شد.

گفتنی است سعید ابریشمی راد متولد ۱۳۴۹ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران،کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و دکتری مدیریت دولتی است.

اهم مسؤولیت های اجرایی ابریشمی راد عبارتند از: شهردار کاشان، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۱۰ تهران، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۴ تهران، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲۲ تهران، مدیرعامل عمران و بهسازی شهرداری کاشان و معاونت فنی و عمرانی شهرداری شاهین شهر.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false