×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مساجد شهر، کانون توسعه فرهنگ شهروندی می شود

با آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با شروع فصل تازه فعالیت های فرهنگی اجتماعی شهرداری شاهین شهر، طرح بزرگ “مساجد؛ کانون های نورانی محلات” آغاز شد.

طرح بزرگ “مساجد؛ کانون های نورانی محلات” با رویکرد؛ تقویت نقش مساجد در توسعه اخلاق عمومی و رفتارهای صحیح اجتماعی با محوریت آموزش شهروندی و تبیین عظمت مفاهیم قرآن کریم برای درک معجزه جاوید ، در مساجد منتخب طرح شروع شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شاهین شهر این طرح با ابتکار و تاکید دکتر سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در سال اول با مشارکت ۱۴ مسجد منتخب و تعدادی جلسات خانگی ویژه بانوان ، با همکاری دفتر امام جمعه شاهین شهر، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر رسیدگی به امور مساجد، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهین شهر و میمه و همراهی شهرداران نواحی ۶ گانه شاهین شهر به مدت ۲۵ شب همراه با مسابقه و اهداء جوایز برگزار می گردد.
از مهم ترین اهداف پیش بینی شده در اجرای این طرح می توان به؛ استفاده از ظرفیت بی بدیل مساجد در توسعه اجتماعی و ارتقاء فرهنگ عمومی شهر، آموزش های کاربردی زندگی شهروندی و آینده اندیشی در زیست شهری با تاکید بر ناهنجاری های موجود در شهر، تبیین مفاهیم و جلوه های علمی کمتر بیان شده قرآن کریم به عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، تشویق نسل جوان شهر به فراگیری مفاهیم کاربردی و کلیدی قرآن کریم برای زندگی بهتر به عنوان کتاب راهنمای بشر، تقویت جایگاه اجتماعی مساجد در مسیر هویت بخشی و مردم محوری در فعالیت های شهری اشاره نمود.

طرح اجتماعی “مساجد؛ کانون های نورانی محلات” توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر و پشتیبانی نواحی ۶ گانه شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان آغاز و پس از آن به صورت مستمر در طول سال اجرا خواهد شد .

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false