×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
 نشست هم اندیشی مدیران سازمان با امام جمعه شهر

نشست هم اندیشی رئیس، مدیران و بهره برداران سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با امام جمعه شاهین شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی در این نشست ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت با اشاره به تکثر دشمنان فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: حیطه عملکردی مراکز فرهنگی و ورزشی احیای معروفات و ارزش هاست که باید با بهره گیری از ارتباطات محکم و منسجم، همدلی و هم افزایی ارتقای فرهنگی را در شهر رقم بزنند.

وی با اشاره به توانمندی بالقوه مجموعه ها برای رشد و پیشرفت هزار برابر شرایط کنونی، افزود: در کشور ایران ۵۴ برابر کل دنیا اخبار منفی تولید و ۵۶ برابر بیشتر متوسط جهانی باز نشر می شود که سبب ساز سیاه نمایی و نمایشی از اوضاع بد و خراب در جامعه و افکار عمومی می شود، در همین راستا مراکز فرهنگی با عملکرد موثر و مفید می توانند در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی کنند.

خطیب جمعه شاهین شهر با بیان اینکه حذف سیاه چاله ای به نام ارز ترجیحی و مدفن سرمایه های کشور از ضروریات اقتصادی کشور بود، ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی مردم برای پذیرش تغییرات در حذف ارز ترجیحی و اقناع سازی فرهنگی، رسالتی بر دوش مراکز فرهنگی بود که باید همچون بازوان پر توان همگام دولت با ارائه طرح های عظیم فرهنگی به مقابله با مفسدین بپردازند و شاهین شهر نیز پتانسیل اشاعه حرف ها و تصمیمات حاکمیتی در حوزه های مختلف با پیوست فرهنگی را در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید جبهه فرهنگی را رها کرد، تصریح کرد: دشمن با بهره گیری از اصل سلطه کامل به واسطه پذیرش سلطه فرهنگی، جنگی ناجوانمردانه را آغاز کرده و فاضلاب مدرنیته را رایگان و با حجم بسیار به صورت خوراک های مسموم در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می دهد .

هاشمی مباحث فرهنگی نظیر؛ تحکیم خانواده، آسیب های اجتماعی، طلاق عاطفی و … را از مشکلات جامعه کنونی برشمرد و خاطر نشان کرد: فرهنگسراها باید با تهیه، نشر و توزیع خوراک های فرهنگی متناسب با سلایق عمومی شهروندان مخاطبان حداکثری را جذب و با بهره گیری از مبلغان معنوی و فرهنگی اقدامات موثری در کاهش این معضلات رقم زنند.

امام جمعه شاهین شهر با تاکید بر تاثیر بهتر و موثرتر فعالیت های فرهنگی بر کودکان و نوجوانان ادامه داد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی باید حجم گسترده ای از فعالیت های خود را بر جامعه کودکان با بهره گیری از دانش آموزان متمرکز کند، همچنین این سازمان نباید از ظرفیت جمعیت ۵۱ درصدی بانوان در جامعه و تاثیر ورود آن ها به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی غافل شود.

سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر نیز در این نشست هم اندیشی، شخصیت حضرت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی و نگاه با بصیرت ایشان را فرصتی عظیم برای امور فرهنگی ، هنری و فعالیت های مذهبی و معنوی در شهر دانست و افزود: نهاد امامت جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، قرارگاه فرهنگی و هدایت کننده اصلی امور فرهنگی شهر است.

رئیس سازمان، با اشاره به بهبود شرایط کرونایی و فرارسیدن فصل تابستان با مناسبت های فرهنگی متنوع ادامه داد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، برنامه مدون کوتاه مدت ۳ ماهه ای برای تابستان ۱۴۰۱ که ماه اول آن مصادف با ماه پرفضیلت ذی الحجه و اعیاد بزرگ قربان وغدیر و دو ماه پایانی مقارن با محرم و صفر خواهدبود، تدارک دیده است.

وی دیدگاه و عزم جدی جناب آقای دکتر ابریشمی راد شهردار ساعی و پرتلاش و اعضای محترم شورای اسلامی شهر برای توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شاهین شهر را فرصتی ویژه قلمداد کرد و گفت: برای انجام رسالت سازمانی بر اساس دستورات دین مبین اسلام، منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم، برنامه ای ۳ ساله در حوزه های مختلف، تدوین خواهیم کرد و امیدواریم در مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده سازمان با رهنمودها و همراهی امام جمعه فرهیخته شهر، بتوانیم گام های موثرتری برداریم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false