×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت شاهین شهر

در آستانه هفته دفاع مقدس و همراه و همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس ایران اسلامی، از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت شهرستان شاهین شهر و میمه در تالار شیخ بهایی تجلیل شد.

سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر و میمه در این آیین که همزمان با سخنرانی دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت اظهار کرد: پیروزی در نبرد جبهه‌‌های حق علیه باطل، مرهون ایمان راسخ دلیرمردان، ولایتمداری رزمندگان و رهنمود‌های حضرت امام خمينی(ره) فرمانده معظم کل قوا بود.

وی جنگ ایران و عراق را نبرد قدرت‌های جهانی علیه جمهوری تازه تاسیس ایران اسلامی برشمرد و افزود: هدف جمهوری اسلامی در آن مقطع حساس دفاع از تمامیت ارضی کشور بود و می توان یکی از برکات خاصه آن دوران، نزدیک شدن دل ها و نگرش ها در جامعه به یکدیگر و ارزش معنوی دوران دفاع مقدس نام برد.

کاظمی طبا در ادامه گفت: امروز وظیفه همه مسؤولان نشر و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در بین قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و یادآوری، نهادینه و به تصویر کشیدن این رشادت ها است.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر نیز در این آیین با زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله، اظهار کرد: پیروزی ایران علیه عراق در جنگ هشت ساله، اولین و تنهاترین ظفر در جنگ های تحمیلی سده های اخیر است.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش نظام آموزشی در تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت خاطر نشان کرد: نظام های آموزشی کشور اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی، باید به بیان مباحث و جزئیات جنگ تحمیلی اعم از چرایی آغاز و ادامه یافتن جنگ، چگونگی وقوع و اهداف پشت پرده حمله عراق به ایران بپردازند و اهداف و آرمان های دفاع مقدس و دلیری و جانفشانی های رزمندگان اسلام برای نپذیرفتن ذلت را برای نسل های جوان و نوجوان تشریح کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false