×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
حُسن ختام آفتاب حُسن

جشنواره خوشنویسی آفتاب حُسن به ایستگاه پایانی رسید.

اختتامیه جشنواره خوشنویسی آفتاب حُسن با حضور سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار، سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر، فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان در سالن بهار نگارستان برگزار شد.

سید محمد رضا کاظمی طبا در این آیین ضمن تقدیر از هنرمندان خطاط با اشاره به اهمیت هنر خوشنویسی و ارتباط نزدیک آن با هنر اسلامی اظهار کرد: کتابت قرآن و تحریر دیگر آثار و مباحث دینی، رمز ماندگاری و تقدس هنر خوشنویسی بوده و هنرمندان خطاط سهم بسزایی در پاسداری از دین و حفظ ارزش های اسلامی دارند.

در این جشنواره که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،  انجمن خوشنویسان و موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم مهر و ماه برگزار شد، از مجموع ۶۳ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره آفتاب حُسن، هیأت داوران متشکل از اساتید خوشنویسی محسن سلیمانی، پویان مکوندی و غفور اسکندری، ۲۷ اثر را شایسته ورود به بخش مسابقه ارزیابی کردند.

در بخش خط شکسته، آثار محمود محمدی، محمد قوامی و وحید اسماعیلی به ترتیب رتبه های اول تا سوم و در بخش نستعلیق، اثر احسان شاه حسینی رتبه اول،  آثار مهدی بوسعیدی و احمد داوری رتبه دوم و اثر فرنود محمدی رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در ادامه این آیین از برگزیدگان مسابقه شیدایی نمای محرم باموضوعات آداب و فرهنگ سوگواری، اخلاق و سیره حسینی و عاشوراییان کوچک تقدیر شد و آثار برگزیده به نمایش درآمد.

در این دوره شیدایی از بین ۸۳ عکس و ۲۷ فایل چند رسانه‌ای ارسال شده، داوران و هیأت ارزیابی، متشکل از آرش رنجبر کارگردان و فیلمساز، محسن ربیعی کارشناس مذهبی و فیلمساز، جمشید کدخدایی کارشناس تدوین و وحید مومن‌زاده کارشناس عکاسی، همه آثار را بدون در نظر گرفتن اولویت، شایسته تقدیر دانستند.

در بخش چند رسانه ای محمدعلی یاری، الهه اطمینانی و هانیه تائبی، در بخش عکس با دوربین عکاسی، معصومه محمودی و شیما برنا، در بخش موبایل گرافی، حسن محمدی فرانی و راضیه مولویان و در بخش جنبی با مضمون اجتماعی توجه به زحمات پاکبانان، اثر شهر حسینی ساخته سهیل شاب انتخاب و معرفی شده بودند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false