×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل از کتابداران در روز دانش و کتاب هفته فرهنگی شاهین شهر

در روز دانش و کتاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی، سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر و میمه، علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان، سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر، سیدرسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، حمید بیدرام مدیرکل پست استان اصفهان و جمعی از مدیران شهرستان از کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه کتابداران یکی از موثرترین اقشار جامعه‌اند، اظهارکرد: شهر دانش و خلاقیت برخلاف وجه تسمیه خود از شهرهای کم برخوردار در حوزه کتاب و کتابخوانی‌ بوده و ثلث استاندارد جهانی دارای عضویت کتابخوان در کتابخانه‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مباحث فرهنگی افزود: نهادها و متولیان فرهنگی باید با همفکری، هم‌افزایی و همراهی در راستای ارتقای شهر به جایگاه بهتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج کنند.

کاظمی طبا با اشاره به کمبود منابع انسانی در کتابخانه‌های شهر گفت: کتابدارها باید افرادی متعهد و امین بوده و پیشنهادهای متناسب با فرهنگ و بینش جامعه در راستای رشد و بالندگی فکری، اجتماعی و فرهنگی مطالعه‌گران داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر با قدردانی از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در تدوین برنامه های متنوع در هفته فرهنگی شاهین شهر و گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی اظهار کرد: هر اقدام و عملکردی باید در راستای بالندگی و رشد انسان انجام شود و کتابداری و ترویج کتابخوانی کاری نیکو و پسندیده برای نیل به این هدف است.

وی با اشاره به اولین وحی حضرت محمد (ص) و آیه اقرا … در غار حرا ادامه داد: خداوند متعال در اولین دستور به پیامبرش او را به خواندن برای کسب آگاهی رهنمود کرد و در همین راستا خواندن کتاب آفرینش، برتر از ایسم های دست ساز بشری است.

علی صالحی رئیس شورای شهرستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از کتابداران کتابخانه های شاهین شهر مطالعه را شاهراهی برای پیشرفت های فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و … برشمرد و گفت: انتظار می رود شهر دانش و خلاقیت با بیش از ۹۹ درصد شهروند باسواد و مردم فرهنگ مدار با مطالعه و روی آوردن به دانش و آگاهی، برای خلاقیت و رشد مهیا شود.

سعید ابریشمی راد شهردار نیز با بیان اینکه روز کتابدار روز دانش و کتاب است اظهار کرد: سرآمد همه مکاتب فرهنگی دنیا مکتب و فرهنگ وابسته به دین ماست که با اصرار بر کتاب و کتابخوانی می توان شکوه تمدن ایرانی اسلامی را رقم زد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی مبتنی بر نقل سینه به سینه و شفاهی است، افزود: انتقال فرهنگ شفاهی درصد انحراف و تحریف را بالا می برد بر همین اساس با جایگزینی فرهنگ مکتوب که نگارنده در آن ملزم به امانت داری و ارائه مستندات در نگارش است می توان فرهنگ ایران اسلامی را مانا و پایدارکرد.

شهردار شاهین شهر با اشاره به چرخش اطلاعات نامستند در جامعه ادامه داد: شاهین شهر بیش از مباحث عمرانی، نیازمند به برنامه ریزی در حوزه فرهنگ است و تعلیم، آموزش و دانش معقول ترین فعالیت ها در جامعه است.

در این نشست از اولین تمبر اختصاصی شاهین شهر یادبود هفته فرهنگی ۱۴۰۱ رونمایی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false