×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فرش قرمز شهرداری برای سرمایه گذاران

نشست مشترک هم اندیشی فعالان حوزه سرمایه گذاری با شهردار و اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری در روز اقتصاد و خلاقیت هفته فرهنگی شاهین شهر برگزار شد.

امید ایمانی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر در این نشست با اشاره به اثربخشی مشارکت چهره های نام آشنا در شهر اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری همواره در مسیر جامه عمل پوشیدن خواسته ها و نتیجه حاصله، تفاوت بسیار است.

وی اصل اساسی در حوزه سرمایه گذاری و سرمایه پذیری را صداقت برشمرد و افزود: اساسی ترین اثر برای یک سرمایه گذاری پایدار توجه به رویکرد درست و جامعه شناسانه در حوزه سرمایه گذاری و توزیع متناسب ثروت است.

ایمانی با تاکید بر لزوم برگزاری نشست های صمیمانه در راستای گفتگو های تخصصی در حوزه های متفاوت ادامه داد: در جایگاهی که شهرداری ها، سکانداران ارائه خدمات به شهرها هستند، می توان با استفاده از سرمایه گذاری های تاثیر گذار، بالندگی جامعه را رقم زد.

محمد عاطفت پیشه رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل و نقل شورای اسلامی شاهین شهر انتظارات شهروندان از شهرداری در اجرا و ارتقای پروژه های عمرانی را به حق دانسته و خاطرنشان کرد: احداث و راه اندازی پروژه های عمرانی در شان شهر در شرایط کنونی با کاهش درآمدها در حوزه ارزش افزوده و آلایندگی ها جز با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری محقق نمی شود.

وی ادامه داد : گام اول در جذب سرمایه گذار، رفع ابهام و دلایل عدم توفیق طرح ها و پروژه های برخی پرژه های قبلی بوده و در گام بعدی ضروری است از ظرفیت نخبگان سرمایه گذاری شهر در تدوین و تنظیم اطلس سرمایه گذاری شهر بهره ببریم.

علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این نشست با تقدیر از اختصاص روزی از هفته فرهنگی شاهین شهر به اقتصاد و خلاقیت برای گفتگوی بی واسطه و فاقد محدودیت سرمایه گذاران با شهردار، گفت: در برخی موارد عدم رغبت برای سرمایه گذاری در شاهین شهر به علت فقدان اجازه های قانونی برای ورود به حوزه های مختلف است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین طرح های جامع و راهکارهای نوین سرمایه گذاری، تصریح کرد: سرمایه گذاران برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری به مشاوران خوب و برای پایان کار به عبور از مشکلات و مسائل در مسیر قانونی، نیاز مبرم دارند.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در این نشست یکی از وظایف شهرداران را شناسایی سرمایه های تاثیرگذار در شهر به منظور ایجاد هماهنگی برای هم افزایی و همکاری در جهت تعالی شهر، برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت های اجتماعی بالاترین قدرت های شهر هستند و قطب اصلی آن را گروه‌های مردمی شکل می دهند و در نظام های جهانی موثرترین قدرت های شهر سرمایه گذارانند که اگر زمینه اثرگذاری را بر مبنای خودباوری و خود شناسی به دست آورند و می‌توانند جریان ساز رویدادهای مهم سیاسی نیز باشند.

وی عدم همکاری و فقدان گرایش قدرت های شهر را آسیب دانست و افزود: هم گرایی و هم افزایی ظرفیت‌های شهری و ساختار سازی قدرت های اجتماعی اثرگذار گامی مهم در تحقق توسعه برای شهرها است.

ابریشمی شاهین شهر را دارای بهترین، منسجم‌ترین و کارآمدترین ساختار شهری برشمرد و تصریح کرد: مهم ترین اصل در توسعه شهری تضمین منافع برای ذی‌نفعان است و اگر رضایت شهروندان در شهرها حاصل شود دارایی‌هایی موجود در درون آن‌ها ارزش افزوده می‌یابد.

وی جزنگری را مهم ترین آسیب شهرها دانست و ادامه داد: شهری که زنده و پویا باشد بستری مناسب برای ارزشمندسازی دارایی هاست در همین راستا تامین نیازها و تمهیدات در شهرها باید توسعه محوری برای تعالی شهر را جایگزین منافع فردی کند.

شهردار شاهین‌شهر با تاکید بر همسو بودن سه نهاد فرمانداری، دفتر امام جمعه و نماینده مردم شهرستان با شهرداری شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: این نشست و گردهمایی می تواند نقطه آغازی برای تدوین سیاستگذاری‌های متناسب در قالب تسهیل گری در ساخت و حمایت از سازندگان شهر باشد.

وی شاهین شهر را آماده سرمایه گذاری برشمرد و ادامه داد: با آغاز فعالیت واحد سرمایه گذاری و مشارکت‌ها درشهرداری، امکان ارائه  پیشنهاد و طرح‌های سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران و مشاوران سرمایه‌گذاری برای فعالیت اقتصادی دوسویه مهیا است.

ابریشمی راد با بیان اینکه توسعه کلان شهرها در گرو حمایت، همراهی و همکاری سرمایه گذاران است، گفت: کارگروه‌های هدایتگری، تسهیل گری و حمایتی واحد سرمایه گذاری و مشارکت ها آماده جذب طرح‌های پیشنهادی سرمایه داران و سرمایه گذاران خواهد بود.

وی با بیان اینکه تصور سرمایه گذاری در شهرها با ساخت واحدهای مسکونی را نکوهش کرد و ادامه داد: برای توسعه شهری باید همه جوانب مورد نیاز شهرها اعم از تفریحی، گردشگری و… را در نظر گرفت و شهرها از یک مامن خوابگاهی به سوی تفرج‌گاه‌هایی برای تفریح و کسب آرامش بدل کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false