×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری جشنواره سراسری تئاتر شاهین شهر/ احداث پلاتوی تخصصی تئاتر تا پیش از بهمن‌ماه

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه اگر تئاتر در بستر جامعه جاری و ساری شود در منش و رفتار آحاد جامعه تأثیرگذار است، گفت: این ظرفیت وجود دارد که جشنواره سراسری تئاتر شاهین شهر را پایه‌گذاری کنیم؛ ضمن اینکه تا قبل از بهمن‌ماه یک پلاتوی تخصصی تئاتر را به شما تئاتری‌ها هدیه خواهیم کرد.

سعید ابریشمی راد در ویژه‌برنامه «شب تئاتر» که شنبه (۱۳ آبان‌ماه) در سالن سینما تالار شیخ بهایی برگزار شد، گفت: وقتی تاریخ بخوانیم یا به کشورهای مترقی نگاه کنیم متوجه می شویم که تئاتر در جایگاه بالایی قرار دارد و تماشای تئاتر به نوعی نشانه شخصیت است. حتی در طول تاریخ و در بعضی کشورهای پیشرو بسیاری از قرارهای مهم برای دیدن تئاتر گذاشته شده و علت اهمیت بالای تئاتر این است که یک هنر زنده است، هنرمند تئاتر حق خطاکردن ندارد و از این‌رو دارای اعتبار و ارزش بالایی است.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه غنای ادبیات و فرهنگ هرجامعه را باید در متون نمایش‌های تئاتری جستجو کرد، ادامه داد: تئاتر فعالیت فاخری است حتی اگر با سبک مدرن و جدید ارائه شده و در آن از ادبیات کلاسیک نیز استفاده نشود؛ اما استانداردهایی در ادبیات تئاتر وجود دارد که افراد علاقه‌مند به تماشای آن می‌نشینند.

وی تأکید کرد: اگر تئاتر در بستر جامعه جاری و ساری شود مطمئن باشید که در منش و رفتار آحاد جامعه تأثیرگذار خواهدبود و ما به شکل دیگری رفتار خواهیم کرد.

ابریشمی راد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری ویژه‌برنامه «شب تئاتر» که در عین تجلیل، به مرور تاریخ تئاتر شاهین شهر پرداخت، افزود: برنامه‌ریزی برای سناریوی ویژه‌برنامه «شب تئاتر» نوعی هنر است و نشان می‌دهد که شاهین شهر ظرفیت بالایی دارد.

شهردار شاهین شهر ضمن اشاره به حضور خود به عنوان معاون عمرانی این شهرداری در زمان احداث تالار شیخ بهایی، اضافه کرد: تالار شیخ بهایی با عشق ساخته شد، به این امید که اتفاقات هنری بسیاری در آن رخ دهد و همه چیز در آن در سطح قابل قبولی نسبت به استان پیش‌بینی شد. اکنون نیز که یکبار دیگر با لطف و حسن اعتماد اعضای شورا توفیق خدمتگزاری به مردم شاهین شهر به من داده شده این قول را به شما می‌دهم که دوره طلایی شکوه و جلوۀ مجدد هنر را به شاهین شهر بازگردانیم.

وی گفت: شاهین شهر در حوزه ورزش سرآمد است ولی احساس می‌کنم به هنر مدیون هستم و به اندازه لازم برای آن نشده است کاری کنیم و اگر شما آمادگی داشته باشید این ظرفیت وجود دارد که جشنواره سراسری تئاتر شاهین شهر را پایه‌گذاری کنیم؛ ضمن اینکه تا قبل از بهمن‌ماه یک پلاتوی تخصصی تئاتر را به شما تئاتری‌ها هدیه خواهیم کرد و این فرصت برای شما وجود دارد که هر شب، هر روز و هر ساعت در آن برنامه داشته باشید و ما نیز لذت خواهیم برد.

انتهای پیام

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false