×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نشست هم اندیشی شیوه مندی رپرتوار استانی تئاتر کاربردی شاهین شهر

نخستین نشست هم اندیشی شیوه مندی رپرتوار استانی تئاتر کاربردی شاهین شهر باحضور گل جهان شکرزاده رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر و اعضای هیأت انتخاب آثار و کارگردان های برگزیده مرحله بازخوانی طرح، تشکیل شد.

در ابتدای این نشست، ضرورت های طرح مسائل جامعه انسانی با اشکال نوین اجرا و تاثیر هنر کاربردی در ارتباط با مخاطب امروز توسط گل جهان شکرزاده بیان شد و در ادامه امیرهوشنگ جمشیدیان به نمایندگی از اعضای هیأت انتخاب آثار، مباحث علمی پیرامون تولید تئاتر کاربردی از مرحله ایده تا اجرا و وجه تمایز آن به عنوان الگویی مداخله گر فرای تئاتر مرسوم مطرح نمود.

جمشیدیان اضافه کرد: تئاتر کاربردی فرانمودی است و دنیایی غیر تخیلی را در خلال داستان هایی برگرفته از واقعیت معاصر به چالش می کشد و با نمایش مستقیم ،حضور تماشاگر را به رسمیت می شناسد ،با او وارد گفتگو می شود، به همین دلیل حضور کارشناس خبره مسائل اجتماعی و تبیین علمی مسأله ای که ایده اصلی طرح را در بردارد در پیشبرد اهداف و اثربخشی نمایش ، ضروری است. این شیوه اجرایی با انواع گونه تئاتر تعلیمی ، تئاتر درمانی ، تئاتر کودک خلاق ، تئاتر محیطی و میراث ،با اهداف و رسالت اجتماعی هنرمندان در ایفای نقش موثر در جامعه همسو و کاربردی است .

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false