×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دستفروش دیروز بازار خرازی ، قهرمان امروز صادرات

جوان ۳۱ ساله شاهین شهری  که دوران دانشجوی اش در بازار خرازی  دستفروشی می کرد اکنون یک صادر کننده صنایع دستی معتبر در کشور محسوب می شود.

احسان سیفی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران ، اما عاشق فرهنگ و هنر ایران است که به منظور سرو سامان دادن به کار تولید و صادرات شرکتی تاسیس کرده و برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی در نمایشگاه های معتبر خارجی در کشورهایی همچون  ایتالیا ، کویت ، سوئیس ، امارت  و ترکیه شرکت و صنایع دستی ایرانی را به آنجا صادر کرده است.

اولین آموزشگاه استعدادیابی ویژه کودکان و نوجوانان در زمینه صنایع دستی را زیر نظر فنی حرفه ای و میراث فرهنگی تاسیس کرده و در جهت  ترویج این هنر گرانبها و ارز آور گام بر می دارد .

این کار آفرین جوان و پر تلاش  همچنین شرکت صنایع دستی آهو نور را تاسیس کرده  و می توان کسب عنوان قهرمان صادرات صنایع دستی سال ۹۶ استان اصفهان ، شرکت در نمایشگاه صنایع دستی میلان ایتالیا ، مجری گرانبهاترین سفره هفت سین جهان در چهلستون اصفهان را از افتخارات او عنوان کرد .

احسان سیفی همچنین پس از بازسازی حمام قدیمی گرگاب و تغییر کاربری آن اقدام به تاسیس خانه ترویج صنایع دستی در این شهر کرده و  هم اینک مشغول تولید محصولات صنایع دستی است که البته با این کارش پای توریست ها و گردشگران را نیز به این شهر باز کرده است.

وی با کارآفرینی برای هنرمندان و ایجاد اشتغال ، رشته های گلیم بافی ، فرش بافی ، زیورآلات سنتی ، پته دوزی ، خاتم کاری ، میناکاری ، قلم زنی ، نقاشی روی سفال و منبت روی چوب را آموزش می دهد.

احسان سیفی از کسانی است که در هفته فرهنگی شاهین شهر از وی به عنوان کارآفرین نمونه تقدیر شد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false