×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل از زنان میمه و شاهین شهر در همایش فاطمیون

به مناسبت همزمانی ایام الله دهه فجر و ایام عزاداری حضرت فاطمه (س)  همایش فاطمیون با حضور بانوان شاهین شهری در تالار شیخ بهایی برگزار شد.
خانم باقریان بخشدار مرکزی شاهین شهر در ابتدای این مراسم با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش ارزنده بانوان در حفظ و حمایت نظام گفت: نظام اسلامی به زنان به عنوان پشتیبان این انقلاب در آینده امید دارد. در طی سال های گذشته شاهد ارتقا و رشد زنان در عرصه های مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در ارتباط با امور تکنولوژی و حوزه های پزشکی بودیم.
باقریان ادامه داد: زنان و دختران با نجابت، صداقت و با پیروی از حضرت فاطمه (س) و با الهام از احکام اسلامی به ارزش ها و اعتقادات خود پایبند بودند و همواره در کنار نقش موثر خود در خانواده در کنار مردان حضوری فعال، سازنده و موثر در تمام عرصه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی داشته اند.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قائمی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) الگویی شایسته برای زنان است گفت: حضرت فاطمه الگوی امام زمان (عج) است. ایشان شخصیتی است که عصاره تمام خوبی ها در عالم هستی و برترین زن در عالم می باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ما سختی ها و رنج های حضرت فاطمه را بیشتر شنیدیم و کمتر درباره شخصیت و عظمت وی مطالعه کرده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین قائمی با مقایسه زمان قبل از بعثت و بعد از بعثت و نقش و حضور زنان در جامعه گفت: اسلام به زن شخصیت و افتخار داد و همانطور که می دانیم یک سوره به نام زن در قرآن داریم.
وی همچنین به مقایسه نقش زن به قبل از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت و اذعان کرد: قبل از انقلاب زن به عنوان مصرف کننده و وسیله عیش و عشرت در جامعه بود اما بعد از انقلاب نقش زنان در خانواده و جامعه دگرگون شد و امروزه شاهد حضور موثر زنان در جامعه هستیم به گونه ای که انقلاب اسلامی به زن عزت و افتخار داد و حتی بنیانگذار انقلاب اسلامی در این زمینه گفتند: از دامن زن مرد به معراج می رود و در زمان هشت سال دفاع مقدس از دامن زنان و افتخار و عزت زنان بوده که جوانان بر علیه ظلم ایستاده و شهید شدند.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت حجاب و نماز گفت: نماز نجات دهنده از سختی ها و گرفتاری ها در آینده است. اگر نماز و حجاب را در زندگی اساس قرار دهید. عزت و سعادت برای آینده شما خواهد بود.

در این همایش و با حضور علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، حمید عشقی شهردار شاهین شهر و خانم باقریان بخشدار مرکزی شهرستان از زنان شاخص شاهین شهر و میمه تجلیل شد.

مداحی و اجرای گروه سرود دانش آموزان به مناسبت ایام فجر از برنامه های اجرا شده این همایش بود.

در حاشیه این همایش از شرکت کنندگان تست قند و فشارخون گرفته شد همچنین توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایستگاه نقاشی برای کودکان برپاشده بود.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false