×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خیز ۱۰ برابری کرونا در شاهین شهر و میمه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه از خیز کرونا و ورود به رنگ‌بندی پرخطر نارنجی، تغییر در نحوه اجرای برنامه های دهه فجر و تعطیلی تمام مدارس ابتدایی تا اطلاع ثانوی در این شهرستان، خبرداد.
علی پارسا با اشاره به ورود شاهین‌شهر و میمه به رنگ‌بندی نارنجی و پرخطر ، اظهار کرد: گونه امیکرون کرونا قابلیت انتشار بالایی دارد به نحوی که تعداد مبتلایان به کرونا با افزایش ۱۰برابری از ۷۸ نفر در دو هفته گذشته به ۷۴۴ نفر در این هفته رسیده است. همچنین، تعداد بستری‌ها نیز در بازه زمانی یک هفته‌ای با افزایش ۱۵ درصدی از ۲۰ نفر مبتلا به ۲۳ نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به دهه فجر و برنامه‌های مناسبتی در این ایام افزود: برگزاری هر گونه همایش و مراسم تا اطلاع ثانوی در شهرستان ممنوع خواهد بود و جشن‌های انقلاب و جشن ورزشکاران نیز با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
پارسا با بیان اینکه کارگروه درمان ستاد کرونا در راستای آمادگی و هماهنگی سیستم درمان و بستری بیماران کرونایی در شهرستان تشکیل خواهد شد، خاطرنشان ‌کرد: فعالیت باشگاه‌های ورزشی و استخرها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات، بانک‌ها و مراسم‌ها، مسئولان مراکز به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند، همچنین اتحادیه‌های صنفی و بازرسان اتاق اصناف موظفند از صنوف تحت پوشش بازدید و با متخلفان بهداشتی برخورد و به پلمب محل اهتمام ورزند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه با تاکید بر تزریق دوز سوم کرونا برای شهروندان افزود: راهکار مقابله با اُمیکرون علاوه بر رعایت حد اکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق دوز سوم واکسن و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها است.
پارسا با بیان اینکه افراد واکسن نزده و کودکان بیشتر در معرض ابتلا به این سویه کرونا قرار دارند، خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت و امنیت دانش‌آموزان در کارگروه ستاد مقابله با کرونا شاهین‌شهر و میمه تعطیلی مدارس ابتدایی شهرستان تا اطلاع ثانوی و برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس در این مقطع مصوب شد. همچنین، دوره‌های متوسطه اول و دوم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و شرایط ایمن حضوری برگزار می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه، ادامه داد: در مدارس متوسطه اول و دوم اگر در یک کلاس دو نفر یا بیشتر موارد ابتلا به کرونا شناسایی شد آن کلاس به مدت ١٠ روز غیر حضوری برگزار می‌شود و اگر در یک مدرسه دو کلاس درس غیرحضوری به آموزش پرداختند، کل مدرسه به مدت ١٠ روز غیر حضوری خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false