×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
یادگاری هایی از دوران دفاع مقدس نقطه عطف موزه مردم شناسی شاهین شهر

بخش تاریخی موزه شاهین شهر با حضور سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر و میمه ، سعید ابریشمی راد شهردار ، جواد چهرراضی رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر بازگشایی شد.

سید محمدرضا کاظمی طبا در حاشیه آیین بازگشایی بخش تاریخی موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر با بیان اینکه این موزه با نگاه غیردولتی گردآوری شده است، اظهار کرد: موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر گواهی بر عزم و اراده مردم در اداره کارها و به سرانجام رساندن امور به صورت مردم محور و مشارکتی است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به قدمت تاریخی سه هزار ساله ایران، این موزه را تلفیقی از تاریخ جمهوری اسلامی ، پهلوی و قاجار توامان دانست و افزود: نمایش آثار و یادگاری هایی از دوران دفاع مقدس نقطه عطف این موزه است که در کنار تاریخ و تمدن چند صد ساله ایران ، گوشه ای از رشادت دلیرمردان این خطه را نیز به نمایش گذاشته شده است . همچنین، کتب خطی ، فرهنگ و تمدن ثبت شده ای هستند که می توانند با اثرگذاری مستقیم بر نسل ها و تجربه پذیری از آن ها، آینده ای روشن را برای آنها ترسیم کنند.

در بخش تاریخی موزه شاهین شهر از آثاری با قدمت ۶ هزار سال شامل؛ کتب خطی، سکه ، ظروف سفالی و فلزی رونمایی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false