×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیام تبریک وکلای عضو شورای اسلامی شاهین شهر به مناسبت روز وکیل مدافع

فاطمه باستانی و حسین شاهزاده فرد وکلا و حقوقدانان عضو شورای اسلامی شاهین شهر در پیامی هفتم اسفندماه سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع را به جامعه وکلا و حقوقدانان کشور و شاهین شهر تبریک گفتند.

فاطمه باستانی رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر، ضمن تبریک شصت و نهمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع به جامعه حقوقدانان و مدافعان حق و حقیقت، پارلمان شهری را  مامنی برای گردهمایی گرایش ها و تخصص های متفاوت مورد نیاز برای شهر دانست و اظهار کرد: وکلای دادگستری در همه سطوح فعالیت خود مدافعان حقوق ملت و حق دادرسی عادلانه شهروندان هستند. در همین راستا حضور وکلا و حقوقدانان در پارلمان شهری به عنوان وکلای مردم در مدیریت شهری می تواند بستر حفاظت از منافع شهروندان با بررسی دقیق، موشکافانه و همه جانبه در رعایت انسجام قانونی برای تصمیم گیری ها و نیز نظارت بر حرکت شهر در مسیر توسعه را فراهم کند.

بانوی حقوقدان شورای اسلامی شهر ، شهرداری‌ها را  نهادهای مهم حاکمیتی برشمرد و افزود: عملکرد شهرداری ها تاثیر مستقیم بر زندگی شهروندان دارد به همین منظور با توجه به لزوم برقراری ارتباط در زندگی اجتماعی که روابط حقوقی نیز بخش مهمی از آن است، ارتقای دانش حقوقی شهروندان نسبت به وظایف و حقوق خود در برابر شهرداری و برعکس به منظور پیشگیری از وقوع ناکارآمدی در شهرداری ها ضرورت دارد.

حسین شاهزاده فرد عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع به جامعه وکلای شاهین شهر با بیان اینکه پارلمان شهری همانند؛ سایر نهادهای مشابه  یک نهاد تقنینی است، اظهار کرد: منبع هزینه ‌ها در نهادهای تقنینی ملی و محلی، اجرایی و قضایی اعم از؛ اقتصادی، اجتماعی، زمان شمول و … از محل بیت المال تامین می‌شود.

وی یکی از اثرات حضور حقوقدانان و وکلا در جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراھای اسلامی شھر و روستا را جلوگیری از قانون گریزی و دور زدن قانون برشمرد و افزود:  وکلا و حقوقدانان با تکیه بر دانش حقوقی با حضور در نهادهای تقنینی ملی و محلی می‌توانند از وضع قوانین ناکارآمد و متروک، پیشگیری و از بروز هزینه‌ها و تبعات اجتماعی ناشی از قوانین بد جلوگیری کنند.

عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر تحقق حقوق شهروندی را در برخورداری همه آحاد جامعه از حقوق مدنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … برشمرد و خاطرنشان کرد: دستیابی یکسان به فرصت‌های زندگی بدون تبعیض از دیگر موارد حقوق شهروندی است و تنها راه پیشگیری از بروز تبعیض شهروندی آشنایی با قوانین و مقررات، وظایف و حقوق خود نسبت به شهر و شهرداری در تعاملات است.

شاهزاده فرد با تاکید بر آشنایی شهروندان نسبت به قانون اساسی، مقررات وضع شده در قوه مقننه و نیز آیین نامه‌ها و قوانین مصوب توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا، ادامه داد: مشارکت شهروندان در تصمیم سازی، تصمیم گیری، مدیریت در سطوح مختلف و آشنایی با ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و مشکلات می‌تواند در کاهش نگرانی‌ عمومی برای بروز تبعیض شهروندی موثر باشد. همچنین ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و معتمدین شهر در مدیریت و تصمیم گیری‌ها به منظور نیاز سنجی و اولویت بندی از مناطق مختلف رضایتمندی شهروندان را دربرخواهد داشت.

مشاهده پیام ویدئویی وکلای عضو شورای اسلامی شاهین شهر به مناسبت روز وکیل مدافع

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false