×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز به کار دوباره کمیته فرهنگ شهروندی

اولین نشست کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر باحضور سعید ابریشمی راد شهردار، حسین شاهزاده فرد و گل جهان شکرزاده اعضای شورای اسلامی شهر، رؤسای سازمان های وابسته، مدیران نواحی ۶ گانه و جمعی از مدیران و کارشناسان در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

سعید ابریشمی راد در اولین نشست کمیته فرهنگ شهروندی، فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و اظهار کرد: عملکرد هر فرد نشات گرفته از فرهنگ اوست بر همین مبنا در جهان های توسعه یافته، بلوغ فرهنگی کمتری مشاهده می شود.

وی فعالیت فرهنگی موثر را محصول بررسی های میدانی، اجتماعی و مخاطب شناسی برشمرد و افزود: هر عملی باید مرتبط با زیر ساخت های فرهنگی و هماهنگ با فرآیند فرهنگ پذیری بوده و از تزریق آنچه به آن باور داریم، بدون شناخت جامعه مخاطب پرهیز کرد.

شهردار شاهین شهر فعالیت در حوزه فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ را متمرکز بر رفتار اجتماعی و اخلاق عمومی دانست و تصریح کرد: ارتباطات سازنده، قوه محرکه جامعه و اخلاق اجتماعی است بر همین اساس توسعه تعاملات اجتماعی منجر به ارتباطات اجتماعی موثر و سازنده می شود. همچنین تزریق روحیه مثبت اندیشی و امیدواری بر نگرش و نوع رفتار اجتماعی در آینده اثر گذار است.

وی با بیان اینکه در فرایند آموزش حقوق شهروندی، اولین گام اطلاع رسانی است خاطرنشان کرد: چالش اصلی در حوزه حقوق شهروندی آگاهی بخشی بوده و تثبیت دومین گام است. در همین راستا با توجه به تفاوت ساختاری اطلاع و آگاهی باید با بهره مندی از آگاهی پس از کسب دانش آن را در رفتار نمایش داد.

ابریشمی راد با تاکید بر تفاوت ساختاری از اطلاع و آگاهی افزود: آگاهی منجر به دانش شده و در رفتار فردی بروز می کند اما فرد مطلع صرفا فقط اطلاع دارد اما بدان عمل نمی کند.

در ابتدای این نشست بهناز رضازاده مسؤول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان، گزارشی از عملکرد و فعالیت های این حوزه در سنوات گذشته و همچنین چشم انداز و اهداف سازمان در دور جدید آغاز فعالیت های شهروندی را تشریح کرد. در ادامه، حاضرین با اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه آموزش شهروندی، نقطه نظرات خود پیرامون دغدغه ها و مشکلات هر سازمان را ارائه نموده و برنامه ریزی مدون و مداوم در زمینه ارائه آموزش های لازم در قالب های چندرسانه ای، محیطی، مکتوب و … برای شهروندان را ضروری دانستند.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false