×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کارگاه حل مسأله با حضور نویسندۀ کتاب طوفان آرامش برگزار می شود

شرایط سخت زندگی برای انسان لزوماً قرار نیست نتیجه بدی هم داشته باشد. گاهی اوقات این شرایط سخت می‌تواند سکوی پرش ما در زندگی باشد؛ یعنی نه‌تنها مانع ما برای رشد و پیشرفت در زندگی نیست، بلکه اگر به‌درستی آن را مدیریت کنیم، می‌تواند تبدیل به بزرگ‌ترین نقطه قوت ما در زندگی شود.

این بخشی از کتاب «طوفان آرامش» نوشته سحر آقاجریان است که قرار است کارگاه حل مسأله با حضور وی در سومین روز از هفته فرهنگی شاهین شهر برگزار شود.

او در این کتاب، زندگی خود را در قالب یک داستان آموزشی به رشته تحریر درآورده تا این باور را در مخاطب ایجاد کند که می‌توان پر چالش‌ترین موقعیت‌ها را به بهترین فرصت‌ها تبدیل کرد.

سحر آقاجریان، نویسنده کتاب طوفان آرامش، با بیان اینکه محتوای این کتاب داستان زندگی خود اوست، گفت: اتفاقاتی که بر من گذشت و به نوشتن این کتاب منتهی شد همگی در شاهین شهر رخ داد، چراکه من در همین شهر زاده و بزرگ شده ام.

آقاجریان با اشاره به موفقیت خود در ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته حقوق گفت: کتاب طوفان آرامش به زندگی من از زمان جدایی پدر و مادرم تا ورود به دانشگاه می‌پردازد. در تمام این زمان‌ها گره خوردن معنا در زندگی من تحت هیچ اتفاقی قطع نشد و من از درس جدا نشدم، این نقطه قوت زندگی من بود و من با وجود همه مشکلات، موفق هستم.

این مدرس مهارت‌های زندگی با بیان اینکه کتاب طوفان آرامش در قالب داستان آموزشی نوشته شده و در هر بخش به نتایج مورد نظر اشاره شده است، تصریح کرد: این کتاب در سال ۱۳۹۹ در ۱۱۳ صفحه از سوی انتشارات پارسیان البرز راهی بازار نشر شده و «کمی تردید»، «فرصت‌ها را دریاب»، «گمشده‌ای که درون خودمان است»، «انعطاف‌پذیر باشیم»، «یک تغییر بزرگ دیگر»، «این بار هم از خودم شروع کردم»، «وقتی ارزش‌هایت مشخص باشد»، «تضادهای که باعث یکپارچگی می‌شوند» و «هنوز تمام نشده است»، به ترتیب، فصل های اول تا نهم کتاب طوفان آرامش را تشکیل‌داده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در زمینه تدریس مهارت های زندگی در مدارس، آموزشگاه‌ها و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهردرای شاهین شهر فعالیت دارد، گفت: رسالت من در زندگی، با توجه به اینکه زندگی سختی را تجربه کرده ام، اثرگذاری روی دیگران است و دوست دارم با آموزش مهارت‌های زندگی به دیگران، به آنها کمک کنم تا سختی‌های زندگی خود را تعدیل کرده و راحت‌تر با آن‌ها کنار بیایند.

او اضافه کرد: کتاب طوفان آرامش به این موضوع تأکید دارد که نباید درباره مشکلات زندگی به دنبال مقصر بود و باید مسؤولیت زندگی خود را بپذیریم تا داستان به شکلی دیگر رقم بخورد و بتوانیم پر چالش‌ترین موقعیت‌ها و حتی تهدیدها را به بهترین فرصت‌ها تبدیل کنیم. در واقع این کتاب به راهکارهای عملی برای رسیدن به آرامش در اوج بحران‌های زندگی می‌پردازد و با آموزش مسؤولیت‌پذیری به مخاطب می‌‌گوید که به دنبال آرزوهای خود رفته و از بحران‌های زندگی فاصله بگیرد.

در پشت جلد کتاب طوفان آرامش نیز آمده است:

«این کتاب بر اساس سرگذشت نویسنده نوشته شده است. سرگذشت پر فراز و نشیبی که در کنار چالش‌ها، فرصت‌های زیادی را در خود داشته است. در این کتاب می‌خواهم به شما بگویم چطور این فرصت‌های ارزشمند را ببینید و از آنها به بهترین نحو استفاده کنید تا بتوانید آینده روشنی را برای خودتان رقم بزنید. با خواندن این کتاب درمی‌یابید که هرچقدر هم شرایط زندگی سخت باشد بازهم این شما هستید که انتخاب می‌کنید چطور به استقبال مشکلات زندگی بروید و اجازه ندهید این بحران‌ها از شما یک قربانی بسازد.»

گفتنی است همزمان با هفته فرهنگی شاهین شهر، کارگاه حل مسأله باحضور سحر آقاجریان، نویسنده کتاب طوفان آرامش، یکشنیه ۱۴ آبان ماه ساعت ۱۵ در سالن بهار برگزار می شود.

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false