×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس در سالی که گذشت

رشد و توسعه محله گلدیس شاهین‌شهر و نیاز مردم این منطقه به خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، عاملی برای گشایش فرهنگسرای ادب و هنر بود و اکنون که نزدیک به یک‌دهه از آغاز به کار آن می‌گذرد مدیر این فرهنگسرا به شرح مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز در زمینه‌های دوره ها و کارگاه های آموزشی و برنامه‌های مناسبتی در سال ۱۴۰۲ پرداخته است.

غلامحسین شفیعی، مدیر فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس شاهین‌شهر که از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ مسؤولیت این مرکز را عهده‌دار شده است، با بیان اینکه فعالیت‌های این فرهنگسرا در سه حوزه آموزشی، خانوادگی و برگزاری مناسبت‌ها قرار می‌گیرد، گفت: حوزه فعالیت تقریباً همه فرهنگسراها برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه هایی در زمینه‌های روان‌شناسی، کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی، کاهش استرس و اضطراب و برنامه‌های مناسبتی مانند اعیاد ملی و مذهبی است.

او ادامه داد: کلاس‌های آموزشی مانند قصه‌های قرآنی، زبان انگلیسی، خیاطی و موسیقی (تنبک، دف، گیتار، سنتور) از پیش در این فرهنگسرا برگزار می‌شدند و در دوره جدید تلاش کردیم که تعداد آن‌ها را افزایش دهیم که بر این اساس، کلاس‌‌های بافتنی، رباتیک، عروسک دوزی، فن بیان، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، تهیه شیرینی و کیک، کافی‌شاپ، دسر و آشپزی، تابلو فرش و گلیم‌بافی و در مجموع ۱۱ کلاس جدید به این مجموعه اضافه شد. ضمن اینکه برگزاری کارگاه های تک جلسه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا بوده است،

شفیعی با بیان اینکه برای برگزاری کارگاه های فرهنگی و اجتماعی، از نظرات معتمدین محله گلدیس نیز استفاده شد، بیان کرد: کارگاه‌های توانمندسازی بانوان، مثلث تندرستی و همچنین کارگاه‌های مهارت‌های زندگی که دارای موضوعات متنوعی مانند کنترل خشم، نحوه ارتباط با دیگران، شیوه صحبت کردن، روابط زناشویی سالم و مباحث دیگر است، ازجمله برنامه‌های کارگاهی این فرهنگسرا در سال جاری بوده است.

مدیر فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس، ویژه برنامه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» که هر هفته قبل از اقامه نماز جمعه با همکاری مهد مصلی برگزار می‌شود را یکی از برنامه های این فرهنگسرا در حوزه کودک و نوجوان برشمرد، افزود: برنامه‌ «پاتوق تماشایی» با توجه به داشتن سالن بسیار خوب این فرهنگسرا، در هرماه از دانش آموزان ۳ مدرسه برای تماشای فیلم دعوت شد. درعین‌حال پرداختن به موضوعات آموزش شهروندی، یکی از برنامه‌های ثابتی است که باهمکاری کمیته فرهنگ شهروندی سازمان با استفاده از تئاترهای آموزشی، مفاهیم اجتماعی مانند موضوع پسماند، تفکیک از مبدأ و نحوه قرار دادن زباله بیرون از منزل به دانش آموزان مدارس ابتدایی آموزش داده شد.

شفیعی اضافه کرد: در سال جاری همچنین با حضور کارشناس متخصص در مدارس، مباحث مرتبط با حوزه اعتیاد و مضرات و آسیب‌های اجتماعی آن برای دانش آموزان مدارس پایه دوم مطرح شد؛ ضمن اینکه در این خصوص نمایشی نیز اجرا و نمایشگاه اعتیاد نیز با همکاری با انجمن معتادان برگزار شد که مورد بازدید دانش آموزان قرار گرفت.

او با تأکید بر اینکه ذهن کودکان مستعد یادگیری است، گفت: هرچه در مباحث فرهنگی و اجتماعی روی این گروه از جامعه سرمایه‌گذاری بیشتری شود، قطعاً پاسخ بهتری را در آینده دریافت خواهیم کرد و به‌ویژه در بحث آموزش فرهنگ شهروندی موفقیت افزون‌تری حاصل می‌شود.

شفیعی افزود: برگزاری برنامه‌هایی ویژه مناسبت‌های مختلف، یکی از فعالیت‌های دائمی فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس بود که در این راستا از همکاری مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج نیز بهره بردیم. ازجمله جشن روز دختر، جشن میلاد امام رضا(ع)، جشن ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه (س)، جشن عید غدیر، جشن کودکان نبوی،جشن روز کودک، جشن روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، و همچنین جشن‌های دهه فجر و ماه شعبان از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا است که با توجه به رویکرد و توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار شدند. لازم به ذکر است ارائه مشاوره‌های حقوقی و پزشکی به علاقه‌مندان نیز از فعالیت‌های شاخص فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس بود که با همکاری حوزه علمیه حضرت زینب (س) برگزار شد.

مدیر فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس با بیان اینکه کتاب غذای روح آدمی است و برای تعالی و رشد جامعه لازم و ضروری است، گفت: هرچه سطح مطالعه بالاتر رود جامعه نیز پویاتر شده و در حوزه‌های مختلف پیشرفت خواهد داشت. ما نیز با توجه به نامزدی شاهین‌شهر به‌عنوان شهر پایتخت کتاب ایران، روی این حوزه تمرکز کرده و تلاش خواهیم کرد که کتابخانه کوچک این فرهنگسرا با تمرکز بر قشر کودک و نوجوان، گستردگی بیشتری پیدا کند.

شفیعی یادآوری کرد: همان‌طور که نام این فرهنگسرا به ادب و هنر مزین شده، انجمن‌های ادبی نیز در این مرکز حضور یافته و فعالیت دارند اما مهم‌ترین نیاز فرهنگی منطقه گلدیس گسترش کلاس‌های آموزشی مختلف در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی است، چراکه این منطقه از این لحاظ کم برخوردارتر از سایر نقاط شهر است. ضمن اینکه با توجه به پیوند منطقه هشت‌بهشت به گلدیس که به لحاظ عمرانی در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت، نیاز این منطقه به توسعه مباحث آموزشی بیشتر احساس خواهد شد.

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false