×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برگزیدگان مسابقه‌ «هوش تو» معرفی شدند

مسابقه‌ «هوش تو» به‌عنوان یکی از فعالیت‌های جنبی دومین همایش «هوش مصنوعی» در حالی به ایستگاه پایانی رسید که در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی، برگزیدگان خود را شناخت.

معصومه سلمانی، مدیر فرهنگسرای اشراق شاهین‌شهر ضمن اعلام این خبر گفت: دی‌ماه سال جاری فراخوان مسابقه‌ «هوش تو» منتشر شد تا بر اساس آن، دانش آموزان و دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در مسابقه به‌صورت انفرادی و یا گروهی، طرح و ایده خود را با تمرکز بر هوش مصنوعی و البته در زمینه‌های مختلفی مانند علوم اجتماعی، فرهنگ و هنر، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و سایر مباحث در قالب پوستر به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

او ادامه داد: از میان ۷۰ اثری که به دبیرخانه همایش وصول شد و بعد از ارزیابی این آثار توسط گروه داوری متشکل از رئیس و معاون دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر، معاون بنیاد علمی نخبگان اصفهان و مدیر اجرایی دانشگاه صنعتی مالک اشتر، برندگان در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی معرفی شدند.

سلمانی بیان کرد: در بخش دانشجویی، طرح نگین ادیم با عنوان «دستیار آموزشی هوشمند»، و همچنین طرح رامین جعفری و پیمان علیرضایی با نام «هوش مصنوعی و موسیقی» به‌عنوان طرح‌های برگزیده معرفی شدند.

مدیر فرهنگسرای اشراق افزود: در بخش دانش‌آموزی نیز طرح سام نوروزی با نام «کاربرد هوش مصنوعی در آتش‌نشانی» و طرح زهرا اسکندری با نام «گوهرشناسی با هوش مصنوعی» موفق به دریافت عناوین برتر انفرادی در این بخش شدند. همچنین طرح گروه «هوش برتر» با موضوع «الگوریتم‌های یادگیری عمیق در تحلیل داده‌های ریاضی» که توسط مهسا هادیان، فاطمه علیرضا عرب و معصومه فرامرزیان ارائه‌شده بود و طرح دانش آموزانِ گروه «رهبران آینده» شامل ساناز کریمی، سارا دلیلی، فاطمه محمودی کیا و مایسا جهانبانی که به موضوع «هدایت تحصیلی » پرداخته‌شده بود به‌عنوان برترین طرح‌های بخش آثار گروهی معرفی شدند.

او به ویژگی‌های دومین همایش «هوش مصنوعی» نیز اشاره و تصریح کرد: نخستین دوره این همایش در یک روز و با تمرکز بر بُعد فرهنگیِ آن و صرفاً به‌منظور آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با عرصه هوش مصنوعی برگزار شد؛ اما با توجه به استقبال چشمگیری که صورت گرفت از همان زمان برنامه‌ریزی‌ها برای تداومِ برگزاری این همایش آغاز شد.

سلمانی اضافه کرد: بر این اساس، در دومین همایش «هوش مصنوعی» که برگزاری آن دو روز به طول انجامید، ضمن ارتباط گسترده با صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز علمی مانند بنیاد نخبگان و شهرک علمی تحقیقاتی، کارگاه‌ها و وبینارهای ویژه‌ای در زمینه هوش مصنوعی برگزار شد که از آن جمله می‌توان به پیش‌رویدادهای برگزارشده ازجمله کارگاه نقاشی خلاق ویژه کودکان دبستانی، کارگاه‌های ویژه رابطین آموزش‌وپرورش، کارگاه‌هایی ویژه آشنایی نوجوانان دوره متوسطه اول و دوم با هوش مصنوعی، برگزاری دو وبینار دانشجویی با عنوان‌های «دغدغه‌های یادگیری هوش مصنوعی» و « جایگاه من در عصر هوش مصنوعی» اشاره کرد.

او افزود: در مجموع، در دومین همایش «هوش مصنوعی» ۹ کارگاه برگزار شد که ۴ کارگاه ویژه دانش آموزان و ۵ کارگاه ویژه عموم علاقه‌مندان بود. همچنین در این دوره، شرکت‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت آموزشی دارند و یا اثری در این زمینه تولید می‌کنند از طریق مرکز تحقیقات و بنیاد علمی نخبگان به همایش «هوش مصنوعی» در شاهین‌شهر دعوت شدند تا آثار خود را در قالب نمایشگاه ارائه کنند. در این نمایشگاه همچنین تمامی آثار ارسالی به مسابقه «هوش تو» نیز در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفتند.

مدیر فرهنگسرای اشراق با تأکید بر اینکه این دبیرخانه تلاش می‌کند تا سومین همایش «هوش مصنوعی» در سطح بین‌المللی برگزار شود، یادآور شد: در روز برگزاری دومین همایش « هوش مصنوعی» چالشی نیز با عنوان «شهر خوب ایده ال با هوش مصنوعی» از سوی رئیس کمیته علمی همایش مطرح شد. بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را با استفاده از هوش مصنوعی و با تمرکز بر موضوع «شاهین‌شهر، شهر خوب هوشمندِ آینده» طراحی کرده و به دبیرخانه همایش واقع در فرهنگسرای اشراق ارسال کنند. این طرح‌ها اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بازبینی‌شده و ضمن اهدای جوایزی به بهترین‌ها، نمایشگاهی نیز از این آثار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false